Ongeveer 5 jaar geleden besloot ik weg te gaan bij mijn fantastische werkgever, DPG media. Ik heb de sprong toen gewaagd, ondanks mijn mooie, aangename en comfortabele job daar. Waarom dan? Om mijn dromen waar te maken.
Ik was bij DPG media achtereenvolgens commercieel directeur, dan directeur radio ( Qmusic en Joe) om finaal Wellbeing Director te worden voor de hele mediagroep. Een job die ik met veel passie en plezier heb gedaan. Maar het kriebelde. Ik schreef een eerste boek. Ik werd steeds meer gevraagd als keynotespreker. Ik schreef een tweede boek. Keynotespreker werd mijn fulltime actviteit. And I loved it! Mensen inspireren en meenemen in mijn verhaal is het liefste wat ik doe! Ik ben trouwens nu aan een derde boek bezig!
Maar wat zag ik? Er waren 2 soorten klanten :
Zij die na een keynote hun werking gewoon verder zetten, zonder veel te veranderen. Dat noem ik nu greenwashing of windowdressing. Even de medewerkers paaien en sussen met een verhaal vol tips en inzichten, maar snel hervallen ze in oude gewoontes en er verandert weinig of niets.
Gelukkig kom ik dergelijke klanten vandaag nog zelden tegen. Vandaag ménen organisaties het echt als ze willen investeren in het welzijn en werkgeluk van hun medewerkers. Daarom ging ik een stapje verder. Ik wou deze klanten helpen op hun pad naar en verankerd en strategisch welzijnsbeleid. Maar zoiets kan je niet alleen. Daarom heb ik me omringd met krachtige partners en werd The Circle of Wellbeing geboren. En wat we allen gemeen hebben, is dat we uit “de business” komen, we spreken de taal van het management binnen organisaties, we zitten mee aan tafel en we bouwen mee!
Vandaag kunnen we trots zijn op onze samenwerking met onze klanten: zowel grote organisaties met meer dan 10.000 mensen in dienst, als sympathieke KMO’s met 15 mensen. Waar we komen, willen we het verschil maken. We werken als een team en kennen onze klanten door en door.
En willen we ook deze ervaring delen met het grote publiek. Op 2 juni organiseren we het 1e WELL at WORK congres, een dag vol inspiratie, connectie en beleving. We willen hier een jaarlijkse afspraak van maken. Naast plenaire sessies met oa Prof Stijn Baert, Anouk Lagae ( CEO Accent) en Dr. Nikolaos Dimitriadis ( Chief Vision Officer, Wellbeing.ai), kunnen HR experten hun keuze maken maar liefst 13 inspiratiesessies!
En er is meer: we gaan niet enkel voor inspiratie, we bieden zalige beleving aan tussen de inspiratiesessies. Ademen met Veerle Dobbelaere, Yoga met Nina De Man, Bewegen met Move to Happiness, stoelmassages of mindfull walks met Wellness for Business.
Ook culinair leggen we onze gasten in de watten. Bartel Dewulf van Zenses, de chef van de Rode Duivels en Red Flames met een onverzadigbare honger naar nieuwe culinaire avonturen zorgt voor een ontdekkingsreis en zal onze smaakpapillen verwennen.
Werkelijk alles komt aan bod: het belang van een authentieke bedrijfscultuur, van employer branding, de impact van slaap en voeding op ons energiepeil, hoe omgaan met verandering, het belang van een employee assistance program, van een goed ingericht kantoor, hoe omgaan met diversiteit en inclusief zijn, van de juiste programma’s en technische tools om het welzijn te bevorderen.
Ja dus, ik ben Happy! Mijn job is mijn passie. En de inzichten en ervaringen van de voorbije jaren, deel ik nu graag met anderen. Samen met mijn fantastisch team. Hopelijk mogen wij ook jou verwelkomen!